Gravkullarna den 9 okt!

Här kommer lite bakgrund innan alla fina kort!
Jag och min kusse cissi for till våra vackra gravkullar. Där väntade vi på Kicki och Alvin!
Vi missförstod varandra och vi väntade på olika ställen, men den som väntar på något roligt väntar alldrig för länge ; ) ! Det gjorde ju vi!!!!! Fniss!
När vi äntligen hittade varandra så kan man snacka om border race!!!

KOLLA OCH NJUT!


Här har vi kommit fram! Innan vi släppte fångarna( bordrarna) loss
det är snart vinter!




Här är dem släppt på sen höst bete!!!!


Kolla Elsas valp Pufflan ...vad hon gillar att leka med släkten...syns va!


Hallå matte .... kommer du .... idag eller....!


Ja ja skynda lite..... jag har ju lite att stå i!


Nej nu väntar jag inte längre!!!!! Tjo ho mamma här kommer jag!


Här tyckte cissi att jag skulle ha en tävling.... Gissa vems rump????
Men lite fel blir det ju för pufflan är ju så mörk! Fniss


Crissi hon gillar gräs.... tror nog att hon är en ko!!!!



Alice på språng... undrar om någon behöver tuktas!!!



Här hittade pufflan och alice ett vatten hål.... det var så djupt så dem fick
simma! Lite svårt att komma upp va det allt och kallt!!!Crissi tycker att
dem är bra knäpp som badar nu!!!!


Kolla vad alice kämpar för att komma upp!


Här har crissi vaknat upp och är typ som en ung hund på nytt!


Kicki och cissi står i solen och fotar och crissi har bråttom!


Nu har crissi kommit på att kicki har godis i fickan!!!!


Undrar vad som händer där borta tänker nog Alice! Dem andra fökjer
nog med... om jag sticker!


Jag vet inte säger nog crissi jag stannar nog och luktar (äter) på gräset jag!


Vänta  mamma och mormor vi kommer!


Här är pufflis och alvin, och elsa!


Här är pufflan och hennes hel bror alvin.... fort går det!


tjola hopp igen... fort mm ! Här ser dem stora 4 benta djur!



Kolla det är Elin och lillan.. och en kompis till henne!



Visst är lillan och Elin fina!!!





Nä fy va läskig dem är vi sticker!


Hallå sista rycket innan vi somnar!!!!



Det här är det ända kortet som vi kunde knäppa på oss alla tre!!! 
Jag, cissi och kicki !
Visst är vi uppfinningsrika!!!   ;)


Kicki och cissi!!!! Kolla va fina dem är och jag kan bara säga att snällare
människor än dem .... får man leta efter och om du hittar någon sådann ,
va rädd om dem!


Här kommer alla vovvarna på rad.... Ungefär som Gessles låt!!!



Kolla va fin Alvin är!


Här hann han vända på huvudet!


Här nosar han på gammel mormor!


Tjo ho va det går undan , kameran hann inte ställa in skärpan men jag
gillar detta kort ialla fall!!!
Kramizar till all!!!!!!!
Och nu är hjag lite ledsen i ögat, för min underbara kusin med familj har farit hem....
snyft snyft!!!
Kära cissi jag saknar dig redan!!! Carpe diem till alla

Kommentarer
Postat av: Icki Innom

Hej Gunilla!



Vilka vackra bilder fyllda med energi, WOW!!!!

Fasen va fina voffarna är.

Tack för alla fina ord också, kan bara säga detsamma!!!!

Va roligt att vi funnit varandra vi lla i bordersällskapet :-)



Om du har tid och möjlighet sänd gärna över några av de bästa på Alvin till min mail:

[email protected]



Jag gillade verkligen bilden då Alvin o Puffli spran o hon skuttade o han var lååång o snygg i kroppen ;)



UNDERBART!

Förstår du saknar Cissi nu......det gör jag med.



Ha en fortsatt skön söndag och hoppas du får lite lugn och vila inför en ny vecka.



Baloookramar Kicki med familj.

2009-10-11 @ 16:33:54
URL: http://www.lindblomman.se
Postat av: Kusin vitamin

Väldigt häftiga bilder!! Det måste ha varit svårt att välja... Jag ska lägga in mina imorgon. Har nyss fått igång den nya datorn. Känns skönt att ha en helt REN dator med mycket utrymme. Hoppas också att jag ska få igång min mail igen. Rogers fungerar inte heller så bra, eftersom det bara är inkommande post som kommer. Det går inte att skicka.

Va´snygg Kicki var på kortet där håret flyger lite grand!! Själv ser jag ut som en gammal tant med platt hår o tråkig make... men det bjuder jag på! Kicki är ju fotogenic, det är inte jag. Men hundarna är ju huvudingredienserna i den här bloggen.

Kan säga att Puffliz är TOTALT o HELT slut! Ligger bara på sängen o sover. Farfar tyckte att hon var låg idag o blev lite bekymrad. Hon kom inte ens fram när de kom. Han såg inte ut att köpa vår förklaring, att hon hade lekt jättemycket hela helgen. Charlie är rädd för att jag ska sticka igen, så han följer mig vart jag än går.

Wille kräktes inatt hemma hos mamma o är jättetjock i halsen o har grönt segt snor nu. Jag ska VAB-a imorgon eftersom han annars skulle gått upp kl 06.



Vill också tillägga att jag är VÄLDIGT lyckligt lottad som har en så generös o kärleksfull kusin. Det gäller ju även din syster, för hon är precis likadan. Det är sådana personer man ska vara rädd om, därför är det sådan tur att JUST Du o Lena är mina kusiner, annars hade Ni kanske inte gillat mig ;) Jodå, det hade ni nog. När man är tillsammans med goda vänner, så behöver man inte göra sig till, utan blir accepterad o omtyckt för den man är. Det är det som är VÄNSKAP! Kicki är också en sådan person... Varför ska ni bo så långt bort från mig??!!



Som jag skrev i sms:et: Jag saknar ER ALLTID!!



Älskar Dig!



Tusen Tack, för din generositet o för god mat o gott, roligt sällskap! Å för många skratt o mycket fniss....



Tusen ton kärlek från mig o min "lilla" familj!!

2009-10-11 @ 21:29:46
URL: http://cissiochpuffliz.blogg.se/
Postat av: Kusin vitamin

Det ser ut som att jag har skrivit att jag har en tråkig make - men jag menade ju "mejk" som i make up! Om någon inte förstod menar jag...

Å inkommande post kommer ju alltid in....

Får skylla trycksfelsnissegrejerna på att jag var hemskt trött.... Orkade inte lusläsa heller o redigera innan jag skickade kommentaren. Jag skriver fort iaf!!



Saknar Er fortfarande!!



Kram

2009-10-12 @ 13:08:29
URL: http://cissiochpuffliz.blogg.se/
Postat av: Kusin vitamin

Har kommit på ett bra (?) tema för Jockes tatuering: Gör avtryck av en tass som Ernie får förstora o skriv Jockes namn i den! Han lägger ju bara konturerna när han gör avtryck, så skuggningarna o namnet går fint ihop sedan. Bara ett förslag, men som Jocke sa, han älskar ju hundar o ffa då Elsa Trulsa.



Nu har jag bara en skorpa kvar och den sitter på Johans n. Ser fint ut... men det har kliat ganska rejält. Roger har mycket tjocka skorpor kvar... den kliar också...



Älskar den nya datorn! Fy vad fort den går!!



Ha en trevlig helg - även utan oss...



Puss o kram... Love U!!

2009-10-16 @ 13:27:23
URL: http://cissiochpuffliz.blogg.se/
Postat av: Hanna

och snyggast av alla är ju crissi, så jäkla go! det är mitt lill troll det!



jag hoppas att ni har det bra där uppe, och att det inte är allt för kallt ännu



Stor Kram till bästaste moster <3

2009-10-18 @ 23:02:10
URL: http://fukurou.webblogg.se/
Postat av: Kusin vitamin

Tack för dina fina ord!



Ser framemot att träffa Er igen... hoppas Tompa kan komma med. Det blir ju mycket roligare för Roger då.

Allt går sin gilla gång.... Samuel har fått en cross, hjälm, byxor o dyl, trots att han ljög x flera förra veckan o sällan eller aldrig sköter sina läxor. Idag har han dock gjort den... alltid något! Jag gillar det inte, men vad har jag att säga till om? Tyckte han kunde ha fått den i födelsedags + julklapp. Meningen var ju att han skulle ha sparat till åtminstone hälften själv bara för att lära sig att spara - men det har han naturligtvis inte gjort.... Är sur som ättika - får väl blåsa ur mig det när vi har sk familjeråd idag.



Älskar Dig!! Mitt hjärta...

2009-10-19 @ 14:57:15
URL: http://cissiochpuffliz.blogg.se/
Postat av: Kusin Lena

Kan ju inte låta bli att kommentera. Egentligen är det inte min grej... men nu kunde jag inte låta bli. Man blir som de man är med, eller? Sedan kan det faktiskt vara ett släktdrag också. Har hört att det ska finnas! För go och generös är min lilla dala-kusse också! Bor vi långt bort? Flytta vet ja! Svårare är det inte. Kram Lena

2009-10-19 @ 21:24:08
Postat av: Elin

hej, jag vill ha fler bilder pa alice ocksa mamma! saknar henne mer an saga och lillan... eller lika mycket men... du forstar. kram elin

2009-10-21 @ 18:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0