Julen 09 ;)

Hejsan! Här kommer en lite förkortad rese skildring! På vägen upp krockade vi med en ren, den dog och bilen blev rejält till knycklad! Vi klarade oss utan blessyrer , tack för det televerket!
Resten av resan gick bra och vi kom fram till ett 30 grader kallt Funäsdalen!
Träffade alla som rdan va på plats, mnia bröder och deras familjer. Hans bjöd på mat och det smakade gott, lite av chocken släppte med lite vin.
Här kommer lite vackra kort. Titta och njut!

Detta va den lilla stugan... snacka om att det va otroligt fina stugor.


Det här är en naturlig alle upp till våra stugor.


Här är min svägerska Annica, hon vinkar i sina nya lovika vantar som
syrran stickat!

Här har min mamma och Annica hittat en naturligt gjord ren och tomte!
Vi satte ett ljus där och så här fint blev det!

Här beundrar dem sitt mäster vrek, men gissa vem som klättrade i snön
och tände ljuset, rätt gissat det va jag!

Här är brorsan med på ett kort i den vackra naturen!


Här är tagit på kvällen när vi skulle gå och fira jul!


Här är min syrra, och jag säger det än en gång, en sådan syrra skulle alla ha!


Här är jag också!


Här har vi Annica och vi har precis ätit! Så nu börjar julen.


Kolla våran eldstad.... eller den här va i brosans stuga men vi hade en likadan!


Här har Elin träffat Ture, kärlek....


Här sitter mina grabbar med alice... lite trötta ser dem allt ut!


Här är Ture , han har precis fått jul skinka av mig! Gott sa han!

Här ligger Patrik och goar med.... vem tror ni... ja crissi så klart!

Här är min syster dotter Hanna, hon va så fin....jag gillar henne!


Här är Elin hon tycker nog att jag är rätt jobbig!


Detta är min brors dotter Agnes, det är en glad och go tjej! Hon hade
gjort halsband till oss alla ( tjejerna) ! Vackra va dem!

Här är agnes lille bror Ivar! Han är också väldigt go!


Detta är min andra brors dotter! Sara heter hon och det här är en skojig
dam som sägs vara lik mig.... fniss!

Det här är Jessica hon är stora syster till sara, den här tjejen är lugn och 
mysig. Jag har många fina syskon barn och jag gillar dem alla.


Här är min underbara mamma ( mumsi mammsen) Älskar dig mamma!


Här är min fångar, det visade sig att dem nästan hade likadana pyjamaser!
Gulligt va!
Detta va en liten resume av julen 09 ! Jag har hur mycket som helst att berätta
men lite hemlisar vill jag ha!
Kram till er alla och ett gott nytt år!


Kommentarer
Postat av: sara kusin

vilka fina bilder! jag vill ha alla bilder du tog! :D

tack för en underbar jul!

kramis!

2009-12-29 @ 02:36:31
Postat av: Cissi

Men huga va kul! Att se sina kusinbarn - en del har jag ju inte sett sedan 1993 - Jessica! Hon är mycket lik sin mamma Annica! En del har jag aldrig träffat - Agnes o Ivar! Sara träffade vi ju på släktträffen 2006. Så fina syskon o syskonbarn du har! Ser att det finns likheter med ffa Hans barn o Lenas barn.

Vilken mysig tomte Annica o Irene hittade!

Härlig jul... trots renen o bilen...



Många kramar till alla släktingar som läser det här!



Från "kusinmoster" Cissi i Dalarna

2010-01-01 @ 20:58:50
URL: http://cissiochpuffliz.blogg.se/
Postat av: Lena

Kära syster!!! Vet inte om du är så kär längre... Du kan väl fråga innan du lägger ut kort. Skämt och sido Jocke och jag vi kan vara dina fångar vi. Snällare fångvaktare kan man leta efter. Vi återkommer nästa jul! Tack för en härlig jul helg gumman. Håller med om att bättre syster kan man inte ha! KRAM

2010-01-02 @ 22:35:46
Postat av: Kicki lindblom

Åh vilka fina bilder på en mysig kärleksfull familj!!!

Underbart att se.

Stor o varm kram o vilken tur inte olyckan drabbade någon av er. Oj vad det knöt sig i magen då jag fick ditt meddelande. Lev väl o var rädda om er, med änglarnas och vännernas beskydd!

2010-01-03 @ 18:37:40
URL: http://www.lindblomman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0