Panik i skogen!

Hejsan alla mina besökare!

Jag tog en lång promenad i skogen på söndag förmiddag(lucia)
Vovvarna va lösa och hade jätte kul....
när vi var på väg uppför min mördar backe!
Fick alla mina tjejer upp ett spår, jag gick uppför och dem drog till vänster!
Ja ja tänkte jag och gjorde som jag hade fått tips om....
satte mig ner i skogen och väntade!
När jag suttit i en dryg halv timme, då började jag ropa på dem!
Men ingen hund kom. Då fick jag ringa på förstärkning !
 Jag ringde hem och alla där började leta med bil och med fötter!
Jag insåg att jag behövde mer hjälp, kicki och alvin ryckte ut,
 vickan och kalle och hobbe kom !
Jag ringde inte till jessica därför att hon skulle ha släkt middag hemma.
När jag hade letat länge och gått upp och ner ett par gånger så kom Elsa
med nosen i marken, hon undrade nog vad som hände! Hon va lugn och sansad och
hade använt sin nos och bakspårat sig själv. Jag kopplade henne och vi letade vidare.
Helt plötsligt så kommer Alice på stigen och lukta stressad hund och är helt slut!
Kicki kom upp med sin bil och parkerade på gatan längst upp!
Vi gick över bergen till nolby, vickan gick åt andra hållet,
jocke gick neran för backen och hem, tomas va i början på skogen,
och Mattias höll sig hemma om dem skulle dyka upp!
Helt plötsligt så ringer min mobil och Tomas berättar att Crissi kommit till kickis bil.
Crissi va helt slut och luktade stressad hund hon med!
Där av det fina glada kortet som kicki tog med sin mobbe!


Här är det kortet!


Så här fin var skogen!


Här söker Alvin (elsas barn) han vet nog inte riktigt vad vi söker men
han hade hjärtat på rätt ställe och använde nosen bra!
Tack gubben jag gillar dig !



Här är elsa och alvin medans jag kopplar alice!
Nu ska vi klättra tillbaka till mördar backen!





Tack till alla som hjälpte mig!!!!
Crissi , Alice och Elsa skickar en blöt puss till alla vovvar med mattar och sin familj

Kram Gillan

Kommentarer
Postat av: Puffliz o Cissi

Ja, vilken himla tur att det finns goda vänner som ställer upp i nöd o lust!

Fy skäms på Er! Ni höll nog på att skrämma halvt ihjäl en stor del av Jexmo-gänget!

Gör ni så där en gång till, ska jag personligen komma o läxa upp Er! Av kärlek, förstås, för man vill ju inte att något ska hända ens älsklingar!!

Sköt Er nu, för tomten ser Er!!



Kramar till Er alla!

2009-12-16 @ 21:39:37
URL: http://cissiochpuffliz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0